Copywriting vs. Content Writing: Jak a kdy je využít pro růst svého podnikání?
Trávíte hodiny psaním blogu nebo příspěvků na sítě a výsledky nikde? Návštěvnost nic moc, objednávky váznou? Pak je dnešní článek jako stvořený pro vás. Možná si totiž potřebujete ujasnit rozdíl mezi copywritingem a content writingem. Ukážu vám, jak je chytře spojit, aby vaše podnikání konečně rostlo tak, jak si zasloužíte.
Co je to copywriting?
Copywriting se primárně zaměřuje na prodejní texty a budování důvěry u potenciálních klientů. Cílem je přimět čtenáře, aby se z něj stal platící zákazník, který si zakoupí váš produkt, začne odebírat váš newsletter nebo si třeba zamluví termín konzultace.
Co je to content writing?
Oproti tomu cílem content writingu je vytvářet různý typ obsahu. Ten může být zábavný, vzdělávací nebo třeba inspirativní. Primárně jde v tomto případě o budování důvěry, zatímco prodej je spíše druhotný. Zkrátka a jednoduše copywriting prodává, content writing buduje vztah.
Cítíte ten rozdíl? Pojďme si ho ještě názorněji ukázat na příkladech.
Copywriting využijete při spouštění nové služby, kdy potřebujete přilákat nové zákazníky nebo třeba při propagaci speciálních nabídek a slev.
Například: Otevíráte nové jógové studio. Abyste přilákali lidi, napíšete krátké dynamické reklamní texty.
"Protáhněte tělo, uklidněte mysl. Přihlaste se na první lekci ZDARMA. Pozor, počet míst je omezený."
Content writing zase využijete, když chcete kolem své značky budovat komunitu.
Například: Máte jógové studio. Na Instagramovém účtu budete pravidelně sdílet posty vzdělávacího charakteru.
"5 důvodů, proč se vyplatí jógu zařadit do každodenního života – 1. Lepší flexibilita, 2. Zmírnění stresu, 3. Silnější imunita… Cvičíte jógu pravidelně? Jaké benefity pociťujete vy? Podělte se o ně v komentáři."
Shrnutí
Copywriting a content writing se perfektně doplňují. Zatímco content přiláká potenciální klienty a buduje důvěru, copywriting v nich vyvolá touhu a přiměje je k akci. Pokud chcete, aby vaše podnikání rostlo, nejprve pomocí kvalitního obsahu zaujměte publikum. Poté přichází na řadu prodejní texty, které návštěvníky promění na zákazníky.
Pokud cítíte, že na to nestačíte, ráda vám nabídnu pomocnou ruku.
Napište mi a společně to probereme.
Úvodní konzultace je zdarma.